Az "Öreg Halász"  barátja - fiú dorádókkal. Modern, olajfestmény. A fiú arca, sugárzik, értékes zsákmányát alíg bírja. Valahola Karib szigetvilágban, esetleg Mexico. A művész a fényhatásokkal teszi  különlegessé a pillanatot.

A bejegyzés trackback címe:

https://halak.blog.hu/api/trackback/id/tr18763870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

publik 2008.12.07. 19:41:37

Ezt a kképet a naiv festészet körébe sorolnám,de kedves.

Seneca 2008.12.08. 10:13:41

Naívnak mondanám én is, azért kedves különösen számomra ez a kép, mert igen szoros kapcsolatot érzek : HEMINGWAY: AZ ÖREG HALÁSZ ÉS A TENGER című novellájának, gyerekszereplője- Manolin és a festményen szereplő srác között.Lehet, hogy a művészt is a regény ihlette.

publik 2008.12.08. 20:32:18

Érdekes bennem is ezt az érzetet keltette,talán a környezet miatt is,különben nekem is kedvenc iróm HEMINGWAY--már akkor is amikor még nem tudtam horgászni mert születtem bottal a kezemben,de közben életforma lett.Rengeteget járok a halak után ,néha azt mondom vadászok rájuk, mivel nekem kell utána mennem nem ülök a vizparton.Estére felfrissülök a természet közelsége miattés akkor is jó ha éppen aznap nem kényeztettek el a halak.

Seneca 2008.12.09. 12:03:33

Ez a lényeg, kérem ....... a hal másodlagos, természetesen a nap mégszebb, ha fogunk is valamit. Amúgy, minden fogásomat visszaengedem.

publik 2008.12.10. 21:38:21

Nálunk a horgászat azzal ér véget -mármint egy nap,ha megfelelő a méretű a hal, bizony a sütőben ér véget,paprikás lisztben kisütve, legyen bármilyen késő,ha jó a fogás erre sor kerül.Méltó befejezése a napnak,egy pohár jó borral megfejelve.A horgászetban benne van a szerzés öröme is.

Seneca 2008.12.12. 20:34:56

Már régóta nem eszem meg a tátogó néma barátaimat, azóta csak olyat ami béget,hápog,röfög,mekeg gágog és kotkodácsol. 10 éve nagy hal evő voltam én is.

publik 2008.12.15. 19:20:35

Szia Seneca-de miért nem eszel pikkelyest?elvből?pedig éppen akartam egy saját tuti receptet leirni,ember még ne volt aki nem szerette

Seneca 2008.12.15. 20:08:53

Kedves publik, várjuk a receptet, hátha másnak is öremet okoz, egyébként régen oly sok halat ettem (szinte minden héten), hogy már majdnem kopoltyúm nőtt,
és besokaltam tőle, most max : Igló kapitány halrudacskái, 1 évben egyszer.

publik 2008.12.18. 19:02:28

Tehát a recept röviden:általában ragadozó önt-ballin- vagy fejes domolykót használok,de mindenféle halból lehet,nagyobbak feldarabolva.Kuktában készitem,aminek az alját kirakom hagyma és ,sárgarépa karikákkal,erre helyezem virágszerüen a halakat,só ,bors,koriándermag paprikaörlemény,oregánó jön rá és ezt addig rétegelem amig tart a nyersanyag.Ezután annyi olajat töltök rá,mig ellepi a halakat,hozzáadok egy evőkanálnyi ecetet amitől a csont is megfő.DE semmi viz.Kb.másfél órát főzni nagyon lassú tüzön.Szenzációs.

Seneca 2008.12.23. 10:41:20

Ez tényleg egy ünnepi (karácsonyi) fogás, bár szeretném a halat, biztos kipróbálnám.
süti beállítások módosítása